Utbyt erfarenheter och lär dig mer om implementering av nya arbetssätt inom äldreomsorgen
Digitalt erfarenhetsutbyte
Du som arbetar med kvalitets- och verksamhetsutveckling inom äldreomsorgen inbjuds till ett digitalt kunskapspass och erfarenhetsutbyte om implementering av nya arbetssätt och projekt inom äldreomsorgen.
Detta är ett av flera erfarenhetsutbyten som Socialstyrelsens nationella kompetenscentrum för äldreomsorg bjuder in till under året. Det sker för att du som arbetar med att utveckla äldreomsorgen ska få möjlighet att:
- få ny kunskap, inspiration och nya idéer
- utbyta erfarenheter och få kontakt med kollegor som arbetar med samma frågor
- få exempel på hur andra kommuner och verksamheter möter och löser samma utmaningar.
Upplägg
Emanuel Åhlfeldt, sakkunnig på Socialstyrelsen, inleder erfarenhetsutbytet med ett kortare kunskapspass om implementering. Därefter berättar en verksamhetsrepresentant om sina lärdomar från att ha implementerat nya arbetssätt inom en verksamhet i äldreomsorgen. Efter det följer diskussion i mindre grupper.
Frågor som kommer att diskuteras
- Vad bidrar till att en verksamhet/arbetsgrupp lyckas behålla ett nytt arbetssätt på sikt?
- Vad kan du tänka på när du planerar för att implementera ett nytt arbetssätt eller projekt?
Anmälan
Ingen föranmälan krävs. Viktigt att du loggar in fem minuter i förväg!
Klicka här för att ansluta till mötet på teams.
Kontakt
Nationellt-Kompetenscentrum-Aldreomsorg@socialstyrelsen.se.
Vi ser fram emot detta tillfälle! Ställ gärna frågor och ge medskick till oss inför vårt fortsatta arbete med att främja en kunskapsbaserad äldreomsorg.
Här kan du läsa mer om uppdraget för Socialstyrelsens nationella kompetenscentrum för äldreomsorg.